Pontiac G8 Forum banner

Najlepsze mocowania kolumn resorowania "gumowe"?

52K views 84 replies 19 participants last post by  345G8  
#1 ·
Obecnie mam mocowania kolumn resorowania z poliuretanu i nie jestem zachwycony dodatkowym NVH, który dodają. To nie jest ogromna ilość, ale zauważalna. Moje pytanie brzmi: czy są jakieś gumowe mocowania, które zbliżają się do poliuretanu pod względem trwałości?
 
#2 · (Edited)
Obecnie mam mocowania kolumn resorujących z poliuretanu i nie jestem zachwycony dodatkowym NVH, który dodają. To nie jest ogromna ilość, ale zauważalna. Moje pytanie brzmi: czy są jakieś gumowe mocowania, które zbliżają się do poliuretanu pod względem trwałości?
Najwyraźniej gumowe mocowania kolumn resorujących Pedders do dużych obciążeń (5851) są lepsze niż inne gumowe mocowania kolumn resorujących. Kupiłem kilka w grudniu wraz z ich łożyskami (5030). Obecnie mam zamontowane mocowania kolumn resorujących Whiteline i zgadzam się z Twoją oceną w odniesieniu do NVH.W ten weekend zamontuję mocowania kolumn resorujących Pedders wraz z wkładami i amortyzatorami Koni, między innymi.Od Pedders w odniesieniu do ich przeprojektowanych gumowych mocowań kolumn resorujących do dużych obciążeń (5851) i łożysk (5030): http://d22enj1fxubdc2.cloudfront.net/sites/default/files/docs/product-release/tn1295493082.pdfKupiłem swoje na GTOG8TA.com, ponieważ zgodzili się dopasować cenę wysyłki ultrarev.com.
 
#3 ·
Jestem ciekaw, jakie inne modyfikacje zawieszenia zrobiłeś. Jeżdżę na standardowym zawieszeniu, poza mocowaniami kolumn McPhersona Whiteline Poly, a różnica w NVH jest dla mnie niezauważalna. Zastanawiam się, czy jest gorzej, jeśli dodasz do nich inne sztywniejsze elementy zawieszenia.
 
#5 ·
Jestem ciekaw, jakie inne modyfikacje zawieszenia zrobiłeś. Jeżdżę na standardowym zawieszeniu, poza mocowaniami kolumn resorujących Whiteline Poly, a różnica w NVH jest dla mnie niezauważalna. Zastanawiam się, czy jest gorzej, jeśli dodasz do nich inne sztywniejsze elementy zawieszenia.
Standardowe zawieszenie FE3. Kiedy wymieniłem zapadające się mocowania OEM, moje kolumny resorujące były w całkiem dobrym stanie.

SuperPro (chyba) ma dwa mocowania - jedno, które jest jak każde inne mocowanie i jedno, które jest rodzajem mocowania "lite" poly. Jego konstrukcja ściślej odpowiada oryginalnemu projektowi i ma dodawać bardzo mało NVH. Numer części powinien wynosić SPF1590AK.
Dobra informacja i zdecydowanie coś, co sprawdzę, jeśli gumowe mocowania kolumn resorujących Pedders HD zawiodą wcześniej niż oczekiwano.

Ten materiał przypomina mi podobny jasnoniebieski materiał, którego Moog używa w niektórych swoich tulejach do innych pojazdów, który ma wytrzymać jak poly, ale działać (NVH) jak guma.
 
#4 ·
SuperPro (chyba) ma dwa mocowania - jedno, które jest jak każde inne mocowanie i jedno, które jest rodzajem "lite" mocowania poliuretanowego. Jego konstrukcja bardziej zbliżona jest do oryginalnego projektu i ma dodawać bardzo mało NVH. Numer części powinien wynosić SPF1590AK.
 
#7 ·
SuperPro (chyba) ma dwa mocowania - jedno, które jest jak każde inne mocowanie i jedno, które jest rodzajem "lite" mocowania poliuretanowego. Jego konstrukcja ściślej odpowiada oryginalnemu projektowi i ma dodawać bardzo mało NVH. Numer części powinien wynosić SPF1590AK.
Kontynuując to. W oparciu o post i recenzję w następnym wątku, mocowania kolumn SPF1590AK (Polyelast®, kolejna nazwa handlowa jak poliuretan): wydają się być znacznie lepsze niż mocowania kolumn SPF1590BK (poliuretanowe). SPF1590BK (poliuretan) byłby podobny do mocowań kolumn Whiteline i innych na rynku. Podczas gdy SPF1590AK (polyelast) byłby jak oryginalna guma (niewiele lub brak NVH), ale tak naprawdę będzie trwała długo. Jest również nowszy i tańszy.SPF1590AK (polyelast): GTO Front Strut Mount with Bearing | SuperPro SPF1590AKSPF1590BK (poliuretan): SuperPro SPF1590BK Front Upper Strut Mount w/ Bearing. SuperPro SPF1590BKZ perspektywy czasu żałuję, że nie zdecydowałem się na mocowania kolumn SPF1590AK (polyelast - NVH oryginalnej gumy, ale trwałe), ponieważ w ten weekend wszystko wymienię, ale po prostu skończyłem z poliuretanem Whiteline i nie mogę się doczekać powrotu do gumy (gumowe mocowania kolumn Pedders HD; nowy design). Jeśli i kiedy te gumowe mocowania kolumn Pedders HD zawiodą, przejdę na mocowania kolumn SuperPro SPF1590AK (polyelast).
 
#6 ·
Osobiście mam oryginalne części FE2 z przebiegiem 80 000 km (poza mocowaniami kolumn McPhersona Whiteline), które wkrótce zostaną wymienione na amortyzatory Koni i prawdopodobnie sprężyny Tein.
 
#8 ·
Kupiłem kilka SuperPro Polyelastów, ale zanim trafią do samochodu minie kilka tygodni. Są zasadniczo tak samo twarde i w dotyku są takie same jak ten sam materiał.

Kiedy zdejmę pozostałe mocowania, będę mógł na pewno powiedzieć, jakie są różnice, jeśli w ogóle jakieś są.
 
#9 · (Edited)
Kupiłem kilka SuperPro Polyelast, ale zanim trafią do samochodu minie kilka tygodni. Są zasadniczo tak samo twarde i w dotyku są takie same jak ten sam materiał.

Kiedy zdemontuję pozostałe mocowania, będę mógł z całą pewnością powiedzieć, jakie są różnice, jeśli w ogóle jakieś są.
Cóż, różnice między SPF1590AK (polyelast) i SPF1590BK (poliuretan) są dość oczywiste.

Zobacz całą gumową/polyelastową konstrukcję (SPF1590AK - polyelast) i matowy, gumowy materiał w porównaniu z metalową konstrukcją/tuleją pod łożyskiem (SPF1590BK - poliuretan) oraz błyszczący i twardy plastik na poniższych zdjęciach do porównania.

SPF1590AK (polyelast):
Image


Image


Image


Image


SPF1590BK (poliuretan):
Image


Image


Wystarczająco, aby zwiększyć NVH moim zdaniem. Podejrzewam, że Twoje gumowe elementy OEM będą miały podobną konstrukcję do mocowań kolumn resorów SPF1590AK (polyelast).

EDIT: Gumowe mocowania kolumn resorów Pedders 5851 HD do porównania.
Image


Image


mocowania kolumn resorów po 4000 milach - LS1GTO.com Forums
 

Attachments

#10 ·
Miałem na myśli styl mocowania standardowego w porównaniu do PolyElasts... Nie jestem ślepy. ;) Ale być może nie sprecyzowałem tego jasno.
 
#12 ·
Miałem na myśli styl mocowania fabrycznego w porównaniu do PolyElasts.... Nie jestem ślepy. ;) Ale być może nie sprecyzowałem tego jasno.
Wiem, że miałeś. Po prostu dostarczyłem trochę informacji dla każdego innego.
Kiedy wiosną wymienię swoje, wybiorę zestaw Moog's.
Nie ma żadnych dowodów na to, że Moogs zostały przeprojektowane w porównaniu do oryginalnych mocowań GM. I proszę pamiętać, że GM dokonało rewizji mocowań i nadal zawodzą, z tego co czytałem. Naprawdę zmarnowałbyś pieniądze i czas, jeśli skończyłbyś z Moogs (lub Mevotech lub kimkolwiek innym, kto nie został wspomniany powyżej). Najlepszym rozwiązaniem jest Pedders (wytrzymała prawdziwa guma, która została przeprojektowana) lub SuperPro SPF1590AK (polyelast, nie mylić z poliuretanem: odczucie i komfort gumy OEM, ale długotrwała trwałość poliuretanu).
 

Attachments

#15 ·
Podobnie jak Jova, czekam na wiosnę, aby również założyć moje tuleje polyelast. Tylko taka myśl, czy najnowszy Chevy SS nadal ma problemy z tulejami? Może najnowszy GM nie zawali się tak szybko jak oryginalny projekt, '97 Cadillac Catera
 
#16 · (Edited)
Podobnie jak Jova, czekam na wiosnę, żeby też założyć moje tuleje polyelast. Tylko taka myśl, czy najnowszy Chevy SS nadal ma problemy z tulejami? Może najnowszy GM nie zawali się tak szybko jak oryginalny projekt, '97 Cadillac Catera
Wygląda na to, że mają ten sam problem, mimo że ich numer części jest inny.

Problemy z mocowaniami kolumn resorujących? - Potrzebne opinie

EDIT: Ten sam nowy numer części dla wszystkich: 92272959
 
#19 ·
Wydaje się, że połowa osób, które przeszły na tuleje rozpór poliuretanowych, zauważa zwiększone NVH, a połowa nie. Jestem w tej połowie, która nie zauważyła żadnych zmian w NVH. Chcę zaznaczyć, że widziałem, jak moje fabryczne gumowe tuleje się zapadają, więc przy 8500 milach zmieniłem na poliuretanowe. Nie mogę więc polecić gumy do tulei rozpór. Nie wytrzymają.
 
#20 ·
Wydaje się, że połowa osób, które przeszły na tuleje poliuretanowe, zauważa zwiększone NVH, a druga połowa nie. Jestem w tej połowie, która nie zauważyła żadnych zmian w NVH. Chcę zaznaczyć, że widziałem, jak moje fabryczne gumowe tuleje się zapadają, więc przy 8500 milach przeszedłem na poliuretan.
Zgadzam się z tym, ponieważ niektórzy ludzie są bardziej wrażliwi niż inni.

Więc nie mogę polecić gumy do tulei kolumn resorujących. Nie wytrzymają.
To jest dość subiektywne i niejasne i wszystko zależy od tego, jak klasyfikujemy mocowania kolumn resorujących. Z tego, co czytałem i z czym się zgadzam, mocowania kolumn resorujących to element zużycia, podobnie jak klocki i tarcze hamulcowe, kolumny resorujące i amortyzatory, opony itp.

Podczas gdy Pedders używa tego samego gatunku gumy co element OEM, otaczające grzbiety zostały przeprojektowane. Jeden z użytkowników (LS1GTO.com) wyjaśnił to jako patrzenie na otaczające krawędzie jako serię fal.

Image


Rowki (zagłębione obszary) w konstrukcji OEM są szersze niż grzbiety (podniesione obszary). Mocowania kolumn resorujących Pedders mają szersze grzbiety i węższe rowki. To grzbiety stykają się z karoserią pojazdu, a zatem szersze grzbiety zapewniają większą powierzchnię styku. Ponadto mocowania kolumn resorujących Pedders mają większą tuleję.

Ale tak, mocowania kolumn resorujących Pedders również z czasem ulegną awarii.

Mocowania kolumn resorujących SuperPro SPF1590AK (poliuretanowe) są dobrym zamiennikiem, jeśli naprawdę mają takie samo odczucie jak guma OEM. Poczekam na więcej recenzji, ponieważ mam już mocowania Pedders i jutro wszystko zainstaluję.
 
#21 ·
Szczerze mówiąc, nie zauważyłem zmiany w NVH po przejściu na tuleje mocowania kolumny resorującej z poliuretanu. A jestem dość wybredny, jeśli chodzi o NVH.
 
#22 ·
Polyelast to w zasadzie polimer syntetyzowany z poliuretanu i gumy elastomerowej. Trochę poczytałem i w zasadzie ma działać jak guma i opierać się rozpadowi i deformacji jak poli. Istnieje wiele wariantów, więc nie zagłębiałem się zbytnio w rzeczywisty skład... jakby to miało znaczenie LOL.

Ponieważ tutaj w NC miałem tylko jeden zestaw mocowań, które uległy awarii, założyłbym, że ekspozycja chemiczna w niektórych obszarach prowadzi do zaawansowanego zużycia. Powiedziałbym, że sól drogowa z obszarów, które jej używają, jest najlepiej znanym winowajcą.

Jak powiedział GXP25... to element zużycia jak hamulce, opony itp.... Niewiele można zrobić, tylko je wymienić, gdy się zepsują.
 
#24 ·
Właściwie, Polyelast to również termoplast... Jeśli chodzi o właściwości każdego z nich, nie czytałbym broszury marketingowej, aby dowiedzieć się, jaka jest naprawdę różnica. Trzeba spojrzeć na rzeczywiste biuletyny inżynieryjne dotyczące każdego materiału....

Gdyby wierzyć broszurom marketingowym, każdy ma najlepszą dostępną część. :D

Edycja... P.S. Dla jasności, tak naprawdę nie mogę znaleźć odpowiedniego EB, ponieważ istnieje tak wiele wariantów PolyElast, że nie wiem, który wybrać.... pomijając proszenie o ten EB od producentów, którzy go używają (jeśli go dostarczą).
 
#26 ·
W miniony weekend zainstalowałem w G8 poliuretanowe mocowania kolumn resorów Whiteline. Poza tym, że moje kierowanie jest nieco płynniejsze, nie widzę różnicy w jakości jazdy.

Myślę, że materiał poliuretanowy Whiteline ma mniejszą twardość. W moim GTO stwierdziłem również, że poliuretanowe tuleje ramy pomocniczej Whiteline również nie powodowały ostrej jazdy.

Myślę, że Whiteline to właściwy wybór.
 
#27 ·
Cóż, wygląda na to, że mocowania Pedders zaczynają się zapadać. Przyjrzę się mocowaniom SuperPro SPF1590AK (polyelast), gdy przyjdzie zamiennik (gwarancja; wyciekał olej u góry) wkładu kolumny resorującej Koni.
 
#77 ·
Cóż, wygląda na to, że mocowania Pedders zaczynają się zapadać...
Ile czasu upłynęło, gdy ciężkie mocowania kolumn resorowania Pedders zaczęły się zapadać? Czy wymagają one również specyficznego łożyska mocowania kolumny resorowania Pedders (5030), czy też większość zwykłych łożysk jest kompatybilna?
 
#28 ·
Polyelasts to dobrej jakości części, ale nie podobały mi się łożyska. Ponownie użyłem łożysk, które miałem (dokładnie je sprawdziłem), ponieważ były w samochodzie dopiero około roku.

Być może to tylko ja. W każdym razie, ogólnie jakość i odczucia nie będą się zbytnio różnić.
 
#29 ·
Polyelasty to dobrej jakości części, ale nie podobały mi się łożyska. Ponownie użyłem łożysk, które miałem (dokładnie je sprawdziłem), ponieważ były w samochodzie zaledwie około roku.

To mogło być tylko ja. W każdym razie, ogólnie jakość i odczucia nie będą się zbytnio różnić.
Czy nie ma różnych rozmiarów łożysk (plastikowych pierścieni)?

Obecnie mam poliuretanowe mocowania kolumn resorów Whiteline i ich łożyska (siedzące w garażu) oraz gumowe mocowania kolumn resorów Pedders HD i łożyska.
 
#30 ·
To nie był rozmiar łożysk. Głównie chodziło o ogólną jakość, jaką postrzegano. Nie działały płynnie i źle znosiły kompresję.

Mocowania są tak dobre, jak można się spodziewać.

Zobaczymy, jak wypadną pod względem trwałości. Każde mocowanie w końcu się zużyje, ale spodziewam się, że te nigdy nie będą musiały być wymieniane (a przynajmniej nie w rozsądnym czasie), biorąc pod uwagę ilość jazdy, jaką zamierzam wykonywać z G8. 4-6 tys. km rocznie oznacza, że powinny wytrzymać długo.
 
#31 ·
To nie był rozmiar łożysk. Głównie chodziło o ogólną jakość, jaką postrzegano. Nie działały płynnie i źle znosiły kompresję.
Och, szczerze myślałem, że jest różnica w rozmiarze pierścieni (nie samych kulek), co sprawiało, że były one niekompatybilne z innymi mocowaniami.

Mocowania są tak dobre, jak można się spodziewać.

Zobaczymy, jak wypadną pod względem trwałości. Każde mocowanie w końcu się zużyje, ale spodziewam się, że te nigdy nie będą musiały być wymieniane (a przynajmniej nie w rozsądnym czasie), biorąc pod uwagę ilość jazdy, jaką zamierzam wykonywać z G8. 4-6 tys. km rocznie oznacza, że powinny wytrzymać długi czas.
Tak, Whitelines, które zdjąłem, wyglądały na lekko zużyte po bokach, ale wcale się nie zapadły, co było dobre.

Jakość mojej jazdy pogorszyła się i przypisałem to mocowaniom kolumn resorujących. Oczywiście chodziło o amortyzatory. Jednak skoro ten punkt styku był gumowy od fabryki, to dlaczego nie zainstalować ponownie gumy, zwłaszcza biorąc pod uwagę siły, które działają. Ale skoro jest teraz mocowanie o trwałości poliuretanu i rzekomym komforcie/NVH gumy, to dlaczego nie?
 
#32 ·
Niezawodność chemiczna będzie naprawdę ważna tylko dla osób, które mieszkają i jeżdżą w klimatach, w których konsekwentnie stosuje się sól drogową.

Tutaj, w Północnej Karolinie, dowiedziałem się, że guma bardzo dobrze się sprawdza.

Jeśli chodzi o komfort jazdy, przód reaguje mniej więcej tak, jak oczekiwano po zamontowaniu wahaczy Super Pro i drążków reakcyjnych. Jest twardszy niż wcześniej, ale nie w takim stopniu, aby było to zauważalne przy normalnych prędkościach. Powiedziałbym więc, że mocowania są rzeczywiście porównywalne do gumy, jeśli chodzi o odczuwanie drogi.

 
#37 ·
Łożyska rzadko stanowią problem. Jedyny raz, kiedy ludzie mają problem, to błędy instalacji. Jeśli mocowanie nie jest całkowicie osadzone na płycie sprężyny, łożysko może się zaczepić i pęknąć na wewnętrznej krawędzi płyty sprężyny.
 
#38 ·
Dawno temu wdałem się w debatę z inżynierem. Rozmawialiśmy o miernikach mikronowych, a on upierał się, że źle używam terminologii, opisując pewien aspekt czujnika. Nalegał na swoją rację i ustąpiłem.

Przyszedł do mnie z powrotem i przeprosił, mówiąc: "Mike, trzymaj się swojego zdania. Nie powinieneś ustępować tylko dlatego, że myślisz, że facet obok ciebie ma więcej doświadczenia lub że jest mądrzejszy od ciebie. Miałeś rację."

Nauczyłem się trzymać swojego zdania i robię to teraz.

Postępowałem zgodnie z procedurami instalacji łożysk i zweryfikowałem to dwukrotnie. Te dwa łożyska były jedynymi, które kiedykolwiek zawiodły u mnie podczas tej procedury, kropka.

Uważajcie to za co chcecie, ale czasami problemy pojawiają się z innych powodów niż tylko czyjś błąd.

To powiedziawszy, jest dobrze, nie jestem zły. Jestem jednak stanowczy i tym razem jestem pewien. :D
 
#39 ·
Mówiąc to, jestem w 100% gotów rozważyć pomysł, że po prostu dostałem wadliwy zestaw łożysk. Mimo to było to moje doświadczenie i się nim podzieliłem.
 
#40 ·
Wczoraj wymieniłem częściowo zapadnięte mocowania kolumn resorujących Pedders HD na SuperPro SPF1590AK (poliuretan) wraz z wymianą uszkodzonego wkładu kolumny resorującej Koni (gwarancja).

Te mocowania działają dobrze. Nadal słyszę odgłosy klikania podczas hamowania i skręcania, i myślę, że może to być łącznik stabilizatora po stronie kierowcy.

Zmieniłem również silnik szyberdachu na silnik z 2008 roku (ustaw i zapomnij); dobra modyfikacja i łatwa do wymiany.
 
#44 ·
Wow
To aktywny wątek w 2017 roku, 8 lat po wyschnięciu G8 i dowodzi, że wciąż jest wiele do nauczenia, a także wsparcie posprzedażne.

Chcę wkrótce zlecić naprawę wahacza w ASO i sprawdzam, czy mogę zdobyć nowe mocowania kolumn resorów, aby mogli je zamontować w tym samym czasie, zamiast robić to samemu. Zamierzałem po prostu kupić kilka standardowych zamienników lub gumowe na gtog8ta.com, ale wciąż słyszałem o tulejach Superpro, o których nie czytałem tutaj do niedawna, kiedy faktycznie zacząłem ponownie zwracać uwagę na forum po raz pierwszy od kilku lat.
Znalazłem ten wątek dzisiaj i jestem prawie przekonany, że nie powinienem chcieć prawdziwych wytrzymałych tulei poliuretanowych, ponieważ drogi tutaj są straszne.
Wygląda na to, że te bardziej miękkie będą dla mnie odpowiednie - to tylko zwykły kierowca, nic szalonego.
 
#49 ·
O ile nie wspomniano o tym w innym poście, aukcje G8/VE w SuperPro pokazują oba mocowania (wersje AK i BK), ale VF (Commodore/Chevy SS) wymienia tylko mocowanie AK. FWIW.
Być może ze względu na zaktualizowane łożysko, które jest standardem w VF.

Z niecierpliwością czekam na długoterminowe wyniki zaktualizowanej konstrukcji GM.