Pontiac G8 Forum banner
21 - 40 of 85 Posts
Ik heb eerlijk gezegd geen verandering in NVH opgemerkt toen ik overstapte op poly-veerpootlagerbussen. En ik ben behoorlijk kieskeurig over NVH.

Polyelast is in wezen een polymeer gesynthetiseerd uit polyurethaan en elastomeer rubber. Ik heb wat gelezen en het is in wezen bedoeld om te werken als rubber en bestand te zijn tegen afbraak en vervorming zoals poly. Er zijn veel variaties, dus ik ben niet zo diep ingegaan op de werkelijke samenstelling.... alsof dat er toe doet LOL.

Omdat ik hier in NC slechts één set steunen heb zien falen, zou ik willen stellen dat de chemische blootstelling in bepaalde gebieden tot voortijdige slijtage leidt. Ik zou zeggen dat steenzout uit gebieden die het gebruiken de bekendste boosdoener is.

Zoals GXP25 zei... het is een slijtageonderdeel zoals remmen, banden, enz.... Niet veel dat je kunt doen behalve ze vervangen als ze kapot gaan.

Dat materiaal doet me denken aan een vergelijkbaar lichtblauw materiaal dat Moog gebruikt in sommige van hun bussen voor andere voertuigen, dat bedoeld is om net zo lang mee te gaan als poly, maar te presteren (NVH) als rubber.
Het Moog-materiaal waar ik het over had, heet "thermoplast" en lijkt veel inferieur in vergelijking met polyelast.

Image

... IN MET HET NIEUWE

Moog maakt hun stabilisatorstangbussen met twee materialen; rubber en thermoplast. De rubberen bussen van Moog zijn ontworpen om uw soepele OE-rit te herstellen, zodat u weer terugkeert naar uw oorspronkelijke prestaties. De thermoplast is stijver en duurzamer. Met geĂŻnstalleerde thermoplastische bussen kan uw NVH enigszins toenemen, maar uw prestaties worden niet alleen hersteld, maar ook verbeterd. Dus als u uw dagelijkse bestuurder wilt repareren of uw rondetijd wilt verkorten, dan heeft Moog u gedekt.

Eigenlijk is Polyelast ook een thermoplast... Wat de eigenschappen van elk materiaal betreft, zou ik de marketingbrochure niet lezen om te ontdekken wat het werkelijke verschil is. Je moet de daadwerkelijke technische bulletins van elk materiaal bekijken....

Als de marketingbrochures geloofd zouden worden, heeft iedereen het beste onderdeel beschikbaar. :D

Edit... P.S. Voor de goede orde, ik kan de juiste EB niet echt vinden, omdat er zoveel variaties van PolyElast zijn dat ik niet weet welke ik moet kiezen.... afgezien van het vragen om die EB van de fabrikanten die het gebruiken (als ze die verstrekken).

Ik heb afgelopen weekend de Whiteline poly veerpootsteunen in de G8 geĂŻnstalleerd. Afgezien van het feit dat mijn besturing wat soepeler aanvoelt, kan ik geen verschil in de rijkwaliteit merken.

Ik denk dat het Whiteline poly-materiaal een zachtere durometer heeft. Op mijn GTO merkte ik ook dat de Whiteline poly subframe bussen ook geen harde rit gaven.

Ik denk dat Whiteline de juiste keuze is.

Welnu, het lijkt erop dat de Pedders-steunen beginnen te bezwijken. Ik zal de SuperPro SPF1590AK (polyelast) steunen bekijken wanneer de vervangende (garantie; er lekte olie aan de bovenkant) Koni-veerpootinzet arriveert.

De Polyelasts zijn onderdelen van goede kwaliteit, maar ik vond de lagers niet goed. Ik heb de lagers die ik had hergebruikt (ze grondig geĂŻnspecteerd), omdat ze pas ongeveer een jaar in de auto zaten.

Het kan ook aan mij gelegen hebben. Hoe dan ook, over het algemeen zullen de kwaliteit en het gevoel niet identificeerbaar verschillend zijn.

De Polyelasts zijn onderdelen van goede kwaliteit, maar ik vond de lagers niet goed. Ik heb de lagers die ik had (grondig geĂŻnspecteerd) hergebruikt, omdat ze pas ongeveer een jaar in de auto zaten.

Het kan aan mij gelegen hebben. Hoe dan ook, over het algemeen zullen de kwaliteit en het gevoel niet anders te identificeren zijn.
Zijn er geen verschillende maten lagers (de plastic ringen)?

Ik heb momenteel Whiteline polyurethaan veerpootsteunen en hun lagers (in de garage) en de Pedders veerpoot HD rubberen veerpootsteunen en lagers.

Het was niet de grootte van de lagers. Meestal was het de algehele waargenomen kwaliteit ervan. Ze liepen niet soepel en konden compressie niet goed aan.

De steunen zijn zo goed als je kunt verwachten.

We zullen zien hoe ze zich meten in levensduur. Elke steun zal uiteindelijk slijten, maar ik verwacht dat deze nooit meer vervangen hoeven te worden (of in ieder geval niet in een redelijke tijdspanne), gezien de hoeveelheid kilometers die ik van plan ben te rijden met de G8. 4-6k rijden per jaar betekent dat deze lang mee zouden moeten gaan.

Het was niet de grootte van de lagers. Meestal was het de algehele waargenomen kwaliteit ervan. Ze liepen niet soepel en konden compressie niet goed aan.
Oh, ik dacht eerlijk gezegd dat er een verschil in grootte was in de ringen (niet de daadwerkelijke kogels) waardoor ze niet compatibel waren met de andere steunen die er zijn.

De steunen zijn zo goed als je kunt verwachten.

We zullen zien hoe ze zich meten in levensduur. Elke steun zal uiteindelijk slijten, maar ik verwacht dat deze nooit meer vervangen hoeven te worden (of in ieder geval niet in een redelijke tijd) gezien de hoeveelheid rijden die ik van plan ben te doen met de G8. 4-6k rijden per jaar betekent dat deze een lange tijd mee zouden moeten gaan.
Ja, de Whitelines die ik eraf haalde, zagen er een beetje versleten uit aan de zijkanten, maar ze waren nog lang niet ingezakt, wat goed was.

Mijn rijkwaliteit verslechterde en ik schreef het toe aan de veerpootsteunen. Natuurlijk waren het de schokdempers. Maar aangezien dit contactpunt van rubber was, waarom dan geen rubber opnieuw installeren, vooral gezien de betrokken krachten. Maar nu er een steun is met de duurzaamheid van polyurethaan en het vermeende comfort/NVH van rubber, waarom niet?

De chemische betrouwbaarheid zal alleen echt belangrijk zijn voor mensen die leven en rijden in klimaten die consequent steenzout gebruiken.

Hier in NC heb ik geleerd dat rubber zeer goed standhoudt.

Wat betreft het comfort op de weg, reageert de voorkant ongeveer zoals verwacht na het installeren van de Super Pro draagarmen en radiusstangen. Het is harder dan voorheen, maar niet in die mate dat het merkbaar is bij normale snelheden. Dus ik zou zeggen dat de steunen inderdaad vergelijkbaar zijn met rubber wat betreft het gevoel op de weg.

Oh, ik dacht eerlijk gezegd dat er een verschil in grootte was in de ringen (niet de daadwerkelijke ballen) waardoor ze niet compatibel waren met de andere mounts die er zijn.

Ja, de Whitelines die ik eraf haalde, zagen er een beetje versleten uit aan de zijkanten, maar ze waren verre van ingestort, wat goed was.

Mijn rijkwaliteit verslechterde en ik schreef het toe aan de veerpootlagers. Natuurlijk waren het de schokdempers. Maar aangezien dit contactpunt van rubber was, waarom dan geen rubber opnieuw installeren, vooral gezien de betrokken krachten. Maar nu er een mount is met de duurzaamheid van polyurethaan en het vermeende comfort/NVH van rubber, waarom dan niet?
Er zijn twee verschillende maten voor de "Ring" van het lager - de SuperPro Elastomer & Polylast Lager zijn niet uitwisselbaar

Dus zou je ze opnieuw kopen? Dubbele negatieven. :laugh2:
Ik weet het.... Ik bedoelde te zeggen "Ik kan het niet zeggen..."

Over het algemeen is het een experiment. Ik heb ze nog niet echt eerlijk kunnen beoordelen. :D

Er zijn twee verschillende maten "Ring"-lagers - de SuperPro Elastomer & Polylast-lagers zijn niet uitwisselbaar
Bedankt voor de reactie!

Ik wist dat ik er iets over gelezen had.

Is het lager van de Polyurethaan/elastomeer-steun of het lager van de Polyelast-steun wenselijker?

EDIT:

Ik wist dat ik er iets over gelezen had.
Natuurlijk, want ik heb het eerder in dit draadje op de eerste pagina vermeld: http://www.g8board.com/forums/7-suspension-brakes/257178-best-rubber-strut-mounts.html#post3420825

:|

Lagers zijn zelden een probleem. De enige keer dat mensen problemen hebben, is met installatiefouten. Als de bevestiging niet volledig op de veerplaat zit, kan het lager vastlopen en breken op de binnenlip van de veerplaat.

Lang geleden raakte ik in een debat met een ingenieur. We spraken over Micron Gauges, en hij hield vol dat ik mijn terminologie verkeerd gebruikte bij het beschrijven van een aspect van de sensor. Hij stond erop dat hij gelijk had, en ik gaf toe.

Hij kwam terug naar me en bood zijn excuses aan en zei: "Mike, blijf bij je standpunt. Je moet niet toegeven alleen maar omdat je denkt dat de man naast je meer ervaring heeft of dat hij slimmer is dan jij. Je had gelijk."

Ik heb geleerd om bij mijn standpunt te blijven, en dat doe ik nu.

Ik heb de installatieprocedures voor de lagermontage correct gevolgd en ik heb het twee keer gecontroleerd. Deze twee lagers waren de enige die ooit bij mij zijn uitgevallen tijdens die procedure, punt.

Beschouw het zoals je wilt, maar soms zijn er andere redenen waarom problemen ontstaan dan alleen iemands fout.

Dat gezegd hebbende, het is goed, ik ben niet boos. Ik ben echter wel uitgesproken, en deze keer ben ik zeker. :D

Dat gezegd hebbende, ben ik 100% bereid om de gedachte te overwegen dat ik gewoon een defecte set lagers heb gekregen. Toch was het mijn ervaring, en ik deelde het.

Heb gisteren de gedeeltelijk ingeklapte Pedders HD veerpootsteunen vervangen door de SuperPro SPF1590AK (polyelast) en tegelijkertijd de defecte Koni veerpootinzet (garantie) vervangen.

Deze steunen voelen goed aan. Ik heb nog steeds een klikkend geluid bij het remmen en soms bij het draaien en ik denk dat het de eindlink van de stabilisatorstang aan de bestuurderskant kan zijn.

Ik heb ook de schuifdakmotor vervangen door een motor uit 2008 (set and forget); goede mod en gemakkelijk te vervangen.

21 - 40 of 85 Posts