Ik heb momenteel poly veerpootlagers en ben niet enthousiast over de extra NVH die het toevoegt. Het is niet enorm veel, maar wel merkbaar. Mijn vraag is: zijn er rubberen lagers die qua levensduur in de buurt komen van poly?
Het Moog-materiaal waar ik het over had, heet "thermoplast" en lijkt veel inferieur in vergelijking met polyelast.Dat materiaal doet me denken aan een vergelijkbaar lichtblauw materiaal dat Moog gebruikt in sommige van hun bussen voor andere voertuigen, dat bedoeld is om net zo lang mee te gaan als poly, maar te presteren (NVH) als rubber.
... IN MET HET NIEUWE
Moog maakt hun stabilisatorstangbussen met twee materialen; rubber en thermoplast. De rubberen bussen van Moog zijn ontworpen om uw soepele OE-rit te herstellen, zodat u weer terugkeert naar uw oorspronkelijke prestaties. De thermoplast is stijver en duurzamer. Met geĂŻnstalleerde thermoplastische bussen kan uw NVH enigszins toenemen, maar uw prestaties worden niet alleen hersteld, maar ook verbeterd. Dus als u uw dagelijkse bestuurder wilt repareren of uw rondetijd wilt verkorten, dan heeft Moog u gedekt.
Zijn er geen verschillende maten lagers (de plastic ringen)?De Polyelasts zijn onderdelen van goede kwaliteit, maar ik vond de lagers niet goed. Ik heb de lagers die ik had (grondig geĂŻnspecteerd) hergebruikt, omdat ze pas ongeveer een jaar in de auto zaten.
Het kan aan mij gelegen hebben. Hoe dan ook, over het algemeen zullen de kwaliteit en het gevoel niet anders te identificeren zijn.
Oh, ik dacht eerlijk gezegd dat er een verschil in grootte was in de ringen (niet de daadwerkelijke kogels) waardoor ze niet compatibel waren met de andere steunen die er zijn.Het was niet de grootte van de lagers. Meestal was het de algehele waargenomen kwaliteit ervan. Ze liepen niet soepel en konden compressie niet goed aan.
Ja, de Whitelines die ik eraf haalde, zagen er een beetje versleten uit aan de zijkanten, maar ze waren nog lang niet ingezakt, wat goed was.De steunen zijn zo goed als je kunt verwachten.
We zullen zien hoe ze zich meten in levensduur. Elke steun zal uiteindelijk slijten, maar ik verwacht dat deze nooit meer vervangen hoeven te worden (of in ieder geval niet in een redelijke tijd) gezien de hoeveelheid rijden die ik van plan ben te doen met de G8. 4-6k rijden per jaar betekent dat deze een lange tijd mee zouden moeten gaan.
So you'd buy them again? Double negatives. :laugh2:so I'd not say I wouldn't buy them again. Come back in 7 years and I'll tell ya LOL....
Er zijn twee verschillende maten voor de "Ring" van het lager - de SuperPro Elastomer & Polylast Lager zijn niet uitwisselbaarOh, ik dacht eerlijk gezegd dat er een verschil in grootte was in de ringen (niet de daadwerkelijke ballen) waardoor ze niet compatibel waren met de andere mounts die er zijn.
Ja, de Whitelines die ik eraf haalde, zagen er een beetje versleten uit aan de zijkanten, maar ze waren verre van ingestort, wat goed was.
Mijn rijkwaliteit verslechterde en ik schreef het toe aan de veerpootlagers. Natuurlijk waren het de schokdempers. Maar aangezien dit contactpunt van rubber was, waarom dan geen rubber opnieuw installeren, vooral gezien de betrokken krachten. Maar nu er een mount is met de duurzaamheid van polyurethaan en het vermeende comfort/NVH van rubber, waarom dan niet?
Ik weet het.... Ik bedoelde te zeggen "Ik kan het niet zeggen..."Dus zou je ze opnieuw kopen? Dubbele negatieven. :laugh2:
Bedankt voor de reactie!Er zijn twee verschillende maten "Ring"-lagers - de SuperPro Elastomer & Polylast-lagers zijn niet uitwisselbaar
Natuurlijk, want ik heb het eerder in dit draadje op de eerste pagina vermeld: http://www.g8board.com/forums/7-suspension-brakes/257178-best-rubber-strut-mounts.html#post3420825Ik wist dat ik er iets over gelezen had.