Pontiac G8 Forum banner
21 - 40 of 85 Posts
Szczerze mówiąc, nie zauważyłem zmiany w NVH po przejściu na tuleje mocowania kolumny resorującej z poliuretanu. A jestem dość wybredny, jeśli chodzi o NVH.
 
Polyelast to w zasadzie polimer syntetyzowany z poliuretanu i gumy elastomerowej. Trochę poczytałem i w zasadzie ma działać jak guma i opierać się rozpadowi i deformacji jak poli. Istnieje wiele wariantów, więc nie zagłębiałem się zbytnio w rzeczywisty skład... jakby to miało znaczenie LOL.

Ponieważ tutaj w NC miałem tylko jeden zestaw mocowań, które uległy awarii, założyłbym, że ekspozycja chemiczna w niektórych obszarach prowadzi do zaawansowanego zużycia. Powiedziałbym, że sól drogowa z obszarów, które jej używają, jest najlepiej znanym winowajcą.

Jak powiedział GXP25... to element zużycia jak hamulce, opony itp.... Niewiele można zrobić, tylko je wymienić, gdy się zepsują.
 
Ten materiał przypomina mi podobny jasnoniebieski materiał, którego Moog używa w niektórych swoich tulejach do innych pojazdów, który ma wytrzymać jak poli, ale działać (NVH) jak guma.
Materiał Moog, o którym mówiłem, nazywa się "termoplastyczny" i wydaje się znacznie gorszy w porównaniu do polyelast.

Image


... WCHODZI NOWE

Moog produkuje tuleje drążka stabilizatora z dwóch materiałów; gumy i termoplastu. Gumowe tuleje Moog zostały zaprojektowane tak, aby przywrócić płynną jazdę OE, przywracając pierwotną wydajność. Termoplast jest sztywniejszy i trwalszy. Po zamontowaniu tulei termoplastycznych NVH może nieznacznie wzrosnąć, ale wydajność nie tylko zostanie przywrócona, ale także ulegnie poprawie. Jeśli więc chcesz naprawić swój codzienny samochód lub skrócić czas okrążenia, Moog ma wszystko, czego potrzebujesz.
 
Właściwie, Polyelast to również termoplast... Jeśli chodzi o właściwości każdego z nich, nie czytałbym broszury marketingowej, aby dowiedzieć się, jaka jest naprawdę różnica. Trzeba spojrzeć na rzeczywiste biuletyny inżynieryjne dotyczące każdego materiału....

Gdyby wierzyć broszurom marketingowym, każdy ma najlepszą dostępną część. :D

Edycja... P.S. Dla jasności, tak naprawdę nie mogę znaleźć odpowiedniego EB, ponieważ istnieje tak wiele wariantów PolyElast, że nie wiem, który wybrać.... pomijając proszenie o ten EB od producentów, którzy go używają (jeśli go dostarczą).
 
W miniony weekend zainstalowałem w G8 poliuretanowe mocowania kolumn resorów Whiteline. Poza tym, że moje kierowanie jest nieco płynniejsze, nie widzę różnicy w jakości jazdy.

Myślę, że materiał poliuretanowy Whiteline ma mniejszą twardość. W moim GTO stwierdziłem również, że poliuretanowe tuleje ramy pomocniczej Whiteline również nie powodowały ostrej jazdy.

Myślę, że Whiteline to właściwy wybór.
 
Cóż, wygląda na to, że mocowania Pedders zaczynają się zapadać. Przyjrzę się mocowaniom SuperPro SPF1590AK (polyelast), gdy przyjdzie zamiennik (gwarancja; wyciekał olej u góry) wkładu kolumny resorującej Koni.
 
Polyelasts to dobrej jakości części, ale nie podobały mi się łożyska. Ponownie użyłem łożysk, które miałem (dokładnie je sprawdziłem), ponieważ były w samochodzie dopiero około roku.

Być może to tylko ja. W każdym razie, ogólnie jakość i odczucia nie będą się zbytnio różnić.
 
Polyelasty to dobrej jakości części, ale nie podobały mi się łożyska. Ponownie użyłem łożysk, które miałem (dokładnie je sprawdziłem), ponieważ były w samochodzie zaledwie około roku.

To mogło być tylko ja. W każdym razie, ogólnie jakość i odczucia nie będą się zbytnio różnić.
Czy nie ma różnych rozmiarów łożysk (plastikowych pierścieni)?

Obecnie mam poliuretanowe mocowania kolumn resorów Whiteline i ich łożyska (siedzące w garażu) oraz gumowe mocowania kolumn resorów Pedders HD i łożyska.
 
To nie był rozmiar łożysk. Głównie chodziło o ogólną jakość, jaką postrzegano. Nie działały płynnie i źle znosiły kompresję.

Mocowania są tak dobre, jak można się spodziewać.

Zobaczymy, jak wypadną pod względem trwałości. Każde mocowanie w końcu się zużyje, ale spodziewam się, że te nigdy nie będą musiały być wymieniane (a przynajmniej nie w rozsądnym czasie), biorąc pod uwagę ilość jazdy, jaką zamierzam wykonywać z G8. 4-6 tys. km rocznie oznacza, że powinny wytrzymać długo.
 
To nie był rozmiar łożysk. Głównie chodziło o ogólną jakość, jaką postrzegano. Nie działały płynnie i źle znosiły kompresję.
Och, szczerze myślałem, że jest różnica w rozmiarze pierścieni (nie samych kulek), co sprawiało, że były one niekompatybilne z innymi mocowaniami.

Mocowania są tak dobre, jak można się spodziewać.

Zobaczymy, jak wypadną pod względem trwałości. Każde mocowanie w końcu się zużyje, ale spodziewam się, że te nigdy nie będą musiały być wymieniane (a przynajmniej nie w rozsądnym czasie), biorąc pod uwagę ilość jazdy, jaką zamierzam wykonywać z G8. 4-6 tys. km rocznie oznacza, że powinny wytrzymać długi czas.
Tak, Whitelines, które zdjąłem, wyglądały na lekko zużyte po bokach, ale wcale się nie zapadły, co było dobre.

Jakość mojej jazdy pogorszyła się i przypisałem to mocowaniom kolumn resorujących. Oczywiście chodziło o amortyzatory. Jednak skoro ten punkt styku był gumowy od fabryki, to dlaczego nie zainstalować ponownie gumy, zwłaszcza biorąc pod uwagę siły, które działają. Ale skoro jest teraz mocowanie o trwałości poliuretanu i rzekomym komforcie/NVH gumy, to dlaczego nie?
 
Niezawodność chemiczna będzie naprawdę ważna tylko dla osób, które mieszkają i jeżdżą w klimatach, w których konsekwentnie stosuje się sól drogową.

Tutaj, w Północnej Karolinie, dowiedziałem się, że guma bardzo dobrze się sprawdza.

Jeśli chodzi o komfort jazdy, przód reaguje mniej więcej tak, jak oczekiwano po zamontowaniu wahaczy Super Pro i drążków reakcyjnych. Jest twardszy niż wcześniej, ale nie w takim stopniu, aby było to zauważalne przy normalnych prędkościach. Powiedziałbym więc, że mocowania są rzeczywiście porównywalne do gumy, jeśli chodzi o odczuwanie drogi.

 
Och, szczerze myślałem, że istnieje różnica w rozmiarze pierścieni (nie samych kulek), co sprawiało, że były one niekompatybilne z innymi mocowaniami.

Tak, Whitelines, które zdjąłem, wyglądały na nieco zużyte po bokach, ale wcale się nie zapadły, co było dobre.

Jakość mojej jazdy pogarszała się i przypisywałem to mocowaniom kolumn resorujących. Oczywiście chodziło o amortyzatory. Jednak skoro ten punkt styku był gumowy od samego początku, to dlaczego nie zainstalować ponownie gumy, zwłaszcza biorąc pod uwagę działające siły. Ale skoro istnieje mocowanie o trwałości poliuretanu i rzekomym komforcie/NVH gumy, to dlaczego nie?
Istnieją dwa różne rozmiary "Pierścieni" łożysk - łożyska SuperPro Elastomer i Polylast nie są wymienne
 
Więc kupiłbyś je ponownie? Podwójne przeczenia. :laugh2:
Wiem.... Chciałem powiedzieć "Nie mogę powiedzieć..."

Ogólnie rzecz biorąc, to eksperyment. Jeszcze tak naprawdę nie byłem w stanie uczciwie ich ocenić. :D
 
Istnieją dwa różne rozmiary "pierścieni" łożysk - łożyska SuperPro Elastomer i Polylast nie są wymienne
Dziękuję za odpowiedź!

Wiedziałem, że coś o tym czytałem.

Czy łożysko mocowania poliuretanowego/elastomerowego czy łożysko mocowania polielastomerowego jest bardziej pożądane?

EDIT:

Wiedziałem, że coś o tym czytałem.
Oczywiście, ponieważ wcześniej stwierdziłem to w tym wątku na pierwszej stronie: http://www.g8board.com/forums/7-suspension-brakes/257178-best-rubber-strut-mounts.html#post3420825

:|
 
Łożyska rzadko stanowią problem. Jedyny raz, kiedy ludzie mają problem, to błędy instalacji. Jeśli mocowanie nie jest całkowicie osadzone na płycie sprężyny, łożysko może się zaczepić i pęknąć na wewnętrznej krawędzi płyty sprężyny.
 
Dawno temu wdałem się w debatę z inżynierem. Rozmawialiśmy o miernikach mikronowych, a on upierał się, że źle używam terminologii, opisując pewien aspekt czujnika. Nalegał na swoją rację i ustąpiłem.

Przyszedł do mnie z powrotem i przeprosił, mówiąc: "Mike, trzymaj się swojego zdania. Nie powinieneś ustępować tylko dlatego, że myślisz, że facet obok ciebie ma więcej doświadczenia lub że jest mądrzejszy od ciebie. Miałeś rację."

Nauczyłem się trzymać swojego zdania i robię to teraz.

Postępowałem zgodnie z procedurami instalacji łożysk i zweryfikowałem to dwukrotnie. Te dwa łożyska były jedynymi, które kiedykolwiek zawiodły u mnie podczas tej procedury, kropka.

Uważajcie to za co chcecie, ale czasami problemy pojawiają się z innych powodów niż tylko czyjś błąd.

To powiedziawszy, jest dobrze, nie jestem zły. Jestem jednak stanowczy i tym razem jestem pewien. :D
 
Mówiąc to, jestem w 100% gotów rozważyć pomysł, że po prostu dostałem wadliwy zestaw łożysk. Mimo to było to moje doświadczenie i się nim podzieliłem.
 
Wczoraj wymieniłem częściowo zapadnięte mocowania kolumn resorujących Pedders HD na SuperPro SPF1590AK (poliuretan) wraz z wymianą uszkodzonego wkładu kolumny resorującej Koni (gwarancja).

Te mocowania działają dobrze. Nadal słyszę odgłosy klikania podczas hamowania i skręcania, i myślę, że może to być łącznik stabilizatora po stronie kierowcy.

Zmieniłem również silnik szyberdachu na silnik z 2008 roku (ustaw i zapomnij); dobra modyfikacja i łatwa do wymiany.
 
21 - 40 of 85 Posts